رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 507900

پرستار در منزل

رپورتاژ تبلیغی / بسیاری از خانواده­ها سالمندان و بیمارانی در اطراف خود دارد که ترجیح می­دهند برای نگهداری و مراقبت از آن ها پرستار در منزل استخدام کنند.

dir="RTL" style="text-align:justify"> بسیاری از خانواده­ها سالمندان و بیمارانی در اطراف خود دارد که ترجیح می­دهند برای نگهداری و مراقبت از آن ها پرستار در منزل استخدام کنند. پرستارانی که استخدام می شوند مهارت و تخصص لازم را دارند و می­توانند با استفاده از این تخصص به بهترین نحو از بیمار و یا سالمند مراقبت کنند.

حتی آن دسته از والدین که شاغل هستند و وقت کافی را برای نگهداری از کودکشان را ندارند می‌­توانند از خدمات پرستاری در منزل بهره‌مند شوند. مجموعه­های ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی بسیار زیادی به وجود آمده­اند تا بتوانند نیازهای پرستاری مشتریان را برطرف کنند. شما می­توانید به یکی از معتبرترین مجموعه­های ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی یعنی هوم کا مراجعه کنید.

مجموعه هوم کا پرستاران متخصص و آموزش دیده­ای دارد که می­‌توانند در نگهداری از بیمار یا سالمند به شما کمک کنند. مجموعه هوم کا جزو معدود مجموعه­های ارائه خدمات پرستاری در منزل می­باشد که در انجام مسئولیت­ها و برطرف کردن نیازهای افراد بسیار موفق بوده است. مجموعه هوم کا علاوه بر این خدماتی در زمینه سرم در منزل ، پانسمان در منزل ، فیزیو تراپی در منزل ، کاردرمانی در منزل و... ارائه می‌دهد.

نکات انتخاب پرستار در منزل

باید به این نکته اشاره کرد که انتخاب پرستار در منزل باید با نیاز شما هماهنگی و مطابقت داشته باشد. به این معنا که شناخت شما از نیازهایتان می­تواند در انتخاب مناسب و درست پرستار در منزل به شما کمک کند. در صورتی که تصمیم دارید برای بیمار، کودک و یا سالمند خود پرستار استخدام کنید باید جنسیت، سن، مهارت، تخصص، اخلاق و رفتار و همچنین تجربه پرستاران را مد نظر داشته باشید تا از میان آن­ها بهترین را انتخاب کنید. درواقع مناسب­ترین پرستار برای رفع نیازها و انتظارات خودتان را از بین بقیه شناسایی کنید و او را استخدام کنید.

مجموعه هوم کا تاییدیه­ی سلامت روحی و جسمی تمام پرستاران خود را گرفته است. شما میتوانید- با خیال راحت به این مجموعه اعتماد کنید. همچنین می­توانید با برقراری تماس با کارشناسان این مجموعه نیاز و خواسته­های خودتان را به آن­ها بگویید تا آن­ها بتوانند در انتخاب پرستار در منزل مناسب به شما کمک کنند.

یکی از مهمترین مسائلی که خانواده­ها باید قبل از استخدام پرستار در منزل به آن توجه کنند این است که بدانند پرستاری تنها کار و شغلی برای کسب درآمد نمی­باشد بلکه پرستاری باید با علاقه، تجربه و مهارت همراه باشد. در صورتی که پرستار تنها به شغل پرستاری به عنوان یک منبع درآمد نگاه کند قطعاً در نگهداری از بیمار و یا سالمند به مشکل بر می خورد.

انواع پرستار در منزل

پرستار سالمند

پرستار بیمار

پرستار کودک

معمولأ خانواده­هایی به پرستار سالمند نیاز دارند که در اطراف و یا در منزل خود سالمندانی دارند که به دلیل بیماری و یا بالا رفتن سن از شرایط روحی و جسمی خوبی برخوردار نبوده و به طور دائم باید از آن­ها مراقبت کرد.

بسیاری از والدین و سالمندان به دلیل هزینه‌های بالا در بیمارستان و در مراکز نگهداری از سالمندان ترجیح می­دهند که از خدمات پرستار در منزل استفاده کنند. در صورتی که افراد در منزل خود تحت مراقبت باشند احساس آرامش و امنیت بیشتری خواهند داشت.

وظایف پرستار در منزل در قبال سالمند

مراقبت از سالمند

رعایت برنامه دارویی فردی که پرستاری او را بر عهده دارد.

کمک به بهداشت و نظافت سالمند

رسیدگی به روند درمان

کنترل شرایط پزشکی

تقویت روحیه سالمند با هم­صحبتی و هم­نشینی

بیشتر خانواده­هایی به پرستار کودک در منزل نیاز دارند که هم پدر و هم مادر شاغل هستند و نمی­توانند وقتی را برای نگهداری از کودک خود اختصاص دهند. بنابراین پرستار می­تواند در امور درسی، تغذیه­ی کودکان و همچنین نگهداری از کودک بسیار موثر باشد و بتواند روند رشد کودک را نیز بهتر پیش ببرد. پرستار کودک تاثیر بسیار زیادی بر نحوه شکل گیری شخصیت کودک و همچنین رفتار کودک دارد.

وظیفه پرستار در منزل در قبال کودک

برنامه ریزی برای خواب

برنامه ریزی تغذیه

برنامه ریزی دارویی در صورت بیمار بودن کودک

کمک به درس کودک

تعویض پوشک

حمام و نظافت

برنامه ریزی برای تفریح کودک

پرستار بیمار همانطور که از اسمش پیداست وظیفه مراقبت و نگهداری از بیماران را دارد. معمولاً هر خانواده‌ای قبل از اینکه پرستار در منزل استخدام کند باید درباره بیماری فرد بیمار خانواده­ی خود با مرکز ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی صحبت کند تا پرستاری را که در این بیماری مهارت دارد و کی­تواند به بیمار کمک کند را استخدام کند.

همه بیمارانی که دارای معلولیت هستند و یا جانباز می باشند و حتی آن­هایی که دارای بیماری‌های روانی هستند نیز می­‌توانند از خدمات پرستار در منزل بهره‌مند شوند.

وظیفه پرستار در منزل برای بیماران

فیزیوتراپی

بهبود روند بیماری

کمک به نظافت شخصی

برنامه ریزی برای رژیم غذایی

برنامه ریزی برای مصرف دارو

انجام تزریقات و یا تعویض پانسمان

هزینه پرستار در منزل

هر طوری در نظر بگیرید استخدام پرستار در منزل در برابر هزینه­های بستری طولانی مدت در بیمارستان بسیار به صرفه­تر است. اما عواملی مانند زمان، مسافت، جنسیت، نوع خدمت و روزانه و شبانه روزی بودن خدمات پرستاری می­تواند هزینه پرستار در منزل را تعیین کند.

نوع بیماری بیماران نیز می­تواند به نوعی تعیین کننده­ی هزینه پرستاری در منزل باشد. در صورتی که قصد بهره­مندی از خدمات پرستاری در منزل دارید می­توانید با مراجعه به مجموعه هوم کا و یا تماس با کارشناسان این مجموعه از تعرفه­ها و هزینه­های پرستار در منزل مطلع شوید. شما می­توانید به صورت رایگان از کارشناسان این مجموعه مشورت بگیرید. کارشناسان متخصص مجموعه هوم کا به صورت شبانه­روزی پاسخگوی تمام سوالات شما خواهند بود.

مزیت پرستار در منزل

سرعت در بهبودی و کاهش ابتلا به عفونت ها: زمانی که سالمند و یا بیمار در منزل تحت مراقبت باشد خود را از ابتلای به بیماری‌ها و عفونت‌هایی که در بیمارستان ها وجود دارد مصون نگه می­دارد و از سوی دیگر مراقبت­هایی که توسط پرستار در منزل انجام می ‌شود می­تواند روند بهبودی بیماران و سالمندان را افزایش داده و به آن سرعت ببخشد.

هزینه مقرون به صرفه پرستار در منزل: تحت مراقبت بودن در بیمارستان هزینه بالاتری دارد و در صورتی که بیمار طولانی مدت در بیمارستان بستری شود باید هزینه بسیار بیشتری را پرداخت کند.

بنابراین آن دسته از بیمارانی که به مراقبت­های طولانی مدت نیاز دارند و یا باید تحت مراقبت‌های ویژه باشند بهترین راه حل برای آن ها پرستار در منزل می باشد. خدمات پرستاری در منزل بسیار مقرون به صرفه­تر از هزینه‌های بیمارستان می باشد و همچنین پرستارانی که در اختیار بیماران قرار می گیرند متخصص و آموزش دیده اند و می­توانند روند بهبود بیمار را تحت کنترل داشته باشند.

محیط اطراف بیمار: ماندن فرد بیمار در بیمارستان در یک مدت طولانی می­تواند تأثیر بسیار منفی را بر روی روح و روان او داشته باشد. زیرا محیط بیمارستان به گونه‌ای است که ناخودآگاه تأثیر بسیار منفی را بر روحیه بیماران می‌گذارد. اما در صورتی که بیمار در منزل تحت مراقبت باشد محیط خانه می­تواند باعث آرامش و همچنین امنیت بیمار شود و استرس وی را کاهش دهد.

مدیریت دارو: زمانی که بیماران دچار بیماری­های بسیار جدی هستند باید داروهای خاصی را مصرف کنند و یا حتی برخی از سالمندان نیز به دلیل بیماری­هایی که دارند باید از چندین داروی مختلف برای بهبودی کامل و رفع بیماری استفاده کنند. بنابراین مدیریت مصرف دارو یکی از موارد بسیار مهمی است که در صورت نادیده گرفتن می­تواند عوارض جدی را برای مصرف کنندگان به وجود بیاورد.

پرستار در منزل می­تواند یک برنامه دارویی مناسب را برای بیماران و سالمندان درنظر بگیرد و به آن­ها کمک کند تا در زمان مناسب داروی مورد نظر خود را مصرف کنند. در واقع یکی از اصلی ترین وظایف پرستار در منزل این است که مدیریت دارویی بسیار خوبی را برای بیماران و سالمندان در نظر بگیرد.

همدم و مراقب بیمار: ارتباط برقرار کردن اجتماعی می­تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بهبودی افراد و بالا رفتن روحی آنان داشته باشد. زمانی که پرستار در منزل از بیمار و سالمند مراقبت می‌­کند می­تواند همنشینی و همدم بسیار خوبی برای آن­ها به حساب بیاید. پرستار باید در پیاده‌روی، بازی کردن، فیلم دیدن و دیگر فعالیت­های روزمره با بیمار، سالمند و کودک همراه باشد.

حتی کمک کردن به انجام کارهای روزمره این افراد نیز می­تواند آن ها را از احساس تنهایی بیرون بیاورد. زیرا همدلی و یا هم صحبت نداشتن می­تواند به مرور زمان تاثیرات بسیار بدی را بر روحیه افراد بگذارد و آن­ها را مبتلا به افسردگی کند.

انجام فعالیت­های روزمره: برخی از افراد ممکن است در انجام وظایف اصلی خود مانند حمام کردن، نظافت و یا پخت و پز نیاز به کمک داشته باشند. پرستار می­تواند همراه بسیار خوبی برای آن­ها در انجام این امور باشد. پرستار در منزل برای اینکه در انجام امور روزمره به افراد کمک کند آموزش دیده است و می­‌تواند با صبوری و حوصله بسیار بالا فعالیت­های روزمره افراد را انجام دهد.

خدمات و مراقبت شخصی: در بیمارستان پرستاران به صورت یکسان از تمام بیماران مراقبت می­کنند اما پرستار در منزل تنها به صورت خصوصی و اختصاصی بیمار، سالمند و یا کودک را تحت مراقبت قرار می­دهد و می تواند تمام نیازهای او را برطرف کند.

وقتی که پرستار به صورت اختصاصی تمام وقت خود را برای مراقبت از بیمار، سالمند و یا کودک بگذراند می­تواند روند بهبود آن­ها را سرعت ببخشد و حتی روند بهبود بیماری را نیز برای افراد رضایت بخش­تر کند.

نکات قبل از استخدام پرستار در منزل

شما برای اینکه بتوانید پرستار در منزل مناسب و همچنین هماهنگ با نیازهای خود را استخدام کنید باید نکاتی را در نظر بگیرید. این نکات در اینجا آورده شده­اند:

اولین نکته­ای که باید قبل از استخدام پرستار به آن توجه کنید تعیین نیازتان است. این که می­خواهید پرستار در چه کارهایی به شما کمک کند و همچنین چه نیازهایی را برطرف کند را در برگه­ای بنویسید و قبل از استخدام پرستار زمانی که به مجموعه مورد نظر خود مراجعه می­کنید درباره این نیازها با کارشناسان آن مجموعه صحبت کنید.

گام بعدی این است که باید بودجه خود را تعیین کنید. این که شما در ماه و یا سال چقدر می­‌توانید برای پرستار در منزل هزینه کنید نکته بسیار مهمی است که باید قبل از استخدام به آن توجه کنید. شما باید متناسب با توان مالی و بودجه خود پرستار استخدام کنید. در صورتی که نمی دانید و اطلاعاتی در این مورد ندارید می توانید با کارشناسان مجموعه ارائه دهدنده­ی خدمات بهداشتی و مراقبتی مشورت کنید.

گام سوم پیدا کردن پرستار قابل اعتماد می­باشد. شما باید به دنبال پرستاری باشید که بتوانید به راحتی به آن اعتماد کنید و سالمند، بیمار و یا کودک خود را با خیال راحت به او بسپارید. به همین دلیل بهترین راه این است که از کسانی که تجربه استخدام پرستار در منزل را دارند کمک بگیرید و از آن ها راهنمایی­ بخواهید.

کمک گرفتن از مشاورین و کارشناسان: شما حتی می­توانید قبل از استخدام پرستار در منزل از مشاوران و کارشناسان مراکز پرستاری کمک بگیرید. راهنمایی­ آن­ها می­تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را در استخدام پرستار در منزل داشته باشید.

انتخاب پرستاران و مراقبان مجموعه معتبر: گام آخر یکی از مهم‌ترین مراحلی است که باید به آن توجه بسیار زیادی شود. شما باید به مجموعه ای مراجعه کنید که دارای مجوز رسمی بوده و معتبر باشد. در صورتی که از مجموعه­های ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی غیرمعتبر استفاده کنید ممکن است که دچار ضررهای مالی شوید و حتی استرس های شما بابت سلامت فردی که به دست پرستار سپرده­اید افزایش پیدا کند.

بهترین مجموعه­ای که می­توانید با خیال راحت به آن اعتماد کنید و در حین حال بسیار معتبر است، مجموعه هوم کا است. مجموعه هوم کا یکی از مجموعه­های موفق در تهران می­باشد که شما می­توانید در هر جایی از تهران که سکونت دارید از خدمات پرستاری در منزل این مجموعه بهره مند شوید.

پرستاران با تجربه و دارای سابقه کاری این مجموعه می­توانند روند بهبود بیمار شما را سرعت دهند و آرامش سالمند شما را فراهم کنند و همچنین در فرآیند رشد کودک شما بسیار مفید واقع شوند. مجموعه هوم کا سابقه بسیار درخشانی در ارائه خدمات پرستاری در منزل دارد. نیروهای مجرب و مسئولیت­پذیر این مجموعه تاکنون توانسته­اند اعتماد بسیاری از مشتریان را جلب کنند و این امر باعث موفقیت و اعتبار بخشی بیش از پیش این مجموعه شده است.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها