رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513463

شناخت شهر تهران

رپورتاژ تبلیغی / شهر تهران پایتخت ایران و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای خاومیانه شناخته می‌شود. این شهر به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است.

h1 dir="RTL">

شهر تهران پایتخت ایران و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای خاومیانه شناخته می‌شود. این شهر به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. شهر تهران را با نام شهر پارک‌ها نیز می‌شناسند؛ دلیل این نام‌گذاری وجود 800 پارک سرسبز و زیبا در این شهر است. البته هوای آلوده تهران یکی از معضلات پایتخت به‌حساب می‌آید که حتی وجود پارک‌های متعدد هم نمی‌تواند از میزان آن کم کند. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی بافت، تاریخچه، امکانات و سایر ویژگی‌های کلان‌شهر تهران بپردازیم. چگونگی رزرو هتل تهران علی بابا و معرفی انواع هتل های تهران نیز درادامه این متن بررسی خواهد شد؛ بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی‌های برجسته کلان‌شهر تهران

پایتخت ایران در حاشیه بلندکوه دماوند واقع شده؛ این شهر از نظر اداری به 22 منطقه و 122 ناحیه شهری تقسیم شده است. نواحی شمالی تهران نسبت به نواحی جنوبی از امکانات بیشتری برخوردار بوده و مدرن‌تر از سایر مناطق هستند. تهران قبل از اینکه به‌عنوان پایتخت انتخاب شود، رشد چندانی نکرده بود؛ اما پس از اینکه به دستور آقا محمدخان قاجار در سال 1167 هجری شمسی به‌عنوان پایتخت انتخاب شد، روند رشد صعودی خود را آغاز کرد. وجود مهم‌ترین بناهای سیاسی، اقتصادی و اداری کشور در این شهر باعث شده تا روزانه از سراسر ایران افراد زیادی از طریق خطوط هوایی، راه‌آهن و جاده‌ها به این شهر سفر کنند. خیابان ولیعصر تهران به‌عنوان طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه شناخته می‌شود.

مقاله مرتبط : هتل های تهران با قیمت مناسب

به‌غیر از مراسمات مربوط به ایام نوروز، چهارشنبه‌سوری و عزاداری محرم، دیگر رسم و رسومات گذشته تهران در اثر مدرنیته‌شدن به باده فراموشی سپرده شده است. ازجمله مکان‌های مهم تهران می‌توان به میدان آزادی این شهر و کاخ‌های سلطنتی گلستان و نیاوران اشاره کرد. برج زیبای میلاد، چهارمین برج بلند جهان نیز در این شهر قرار دارد.

امکانات رفاهی و توریستی تهران

تهران یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که سالانه افراد زیادی را به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود دعوت می‌کند. کاخ‌ها، موزه‌های متعدد، مناطق سرسبز درکه و دربند و پیست‌های اسکی شمشک و دیزین از بهترین و معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند. پارک‌های آب‌وآتش، لاله، وی و ارم نیز از دیگر مکان‌های تفریحی داخل شهر تهران هستند. این کلان‌شهر پس از مشهد، بیشتری تعداد هتل در کشور را دارد. هتل‌ های تهران در مناطق شمالی این شهر بیشتر پنج ستاره و لوکس هستند؛ این درحالی است که هتل‌های یک تا چهار ستاره و مسافرخانه‌های ارزان در مناطق جنوبی تهران واقع شده‌اند. به مسافرانی که قصد سفر کاری یا تفریحی به تهران را دارند، توصیه می‌شود قبل از سفر، رزرو هتل تهران خود را به‌صورت اینترنتی ثبت کنند. در سال‌های اخیر پایتخت‌نشینان موفق شده‌اند سامانه‌های معتبر و جامعی برای رزرواسیون‌های اینترنتی ایجاد کنند تا مردم راحت‌تر بتوانند در این شهر به گردش بپردازند.

جمعیت و موقعیت جغرافیایی تهران

بزرگ‌شهر تهران حدود 730 کیلومترمربع مساحت دارد که شهرداری تهران برای اداره بهتر این مناطق آن را به 22 منطقه تقسیم کرده است. تهران از طرف شمال به شهرهای کرج و شمیرانات، از طرف شرق به شهرستان دماوند، از طرف جنوب به شهرهای ورامین، ری، اسلامشهر و از طرف غرب نیز به شهرستان شهریار و استان البرز راه دارد. براساس آخرین سرشماری‌ها، جمعیت تهران بالغ‌بر 9 میلیون نفر ارزیابی شده است که بیست و چهارمین شهر پرجمعیت جهان به‌شمار می‌آید. درواقع وجود اکثریت فارسی زبان این شهر باعث شده است تا تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر فارسی‌زبان نشین جهان شناخته شود. مناطق شمالی تهران مانند نیاوران، شهرک غرب، تجریش، سعادت‌آباد، نازی‌آباد، زعفرانیه، فرمانیه و قیطریه جزو بهترین و مرفه‌نشین‌ترین مناطق این شهر هستند.

لوکس‌ترین و اقتصادی‌ترین هتل‌های تهران

ازجمله لوکس‌ترین و شمالی‌ترین هتل‌ های تهران می‌توان هتل اسپیناس‌پالاس، استقلال، آزادی و هتل هُما را نام برد. ازجمله هتل‌های ارزان‌تر و اقتصادی‌تر تهران نیز می‌توان به هتل‌های بلوط، اوین، دیاموند، تاج‌محل و ثامن اشاره کرد. البته این‌ها فقط بخشی از صدها هتل و اقامتگاه موجود در پایتخت هستند. مسافرخانه‌های ناصرخسرو جزو ارزان‌ترین اقامتگاه‌های تهران به‌حساب می‌آیند که برای سفرهای به‌صرفه تهران مناسب به‌نظر می‌رسند. هم رزرو هتل تهران و هم رزرو مسافرخانه‌های ارزان این شهر از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های رزرواسیون هتل به‌راحتی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید بدون گیرافتادن در ترافیک و ازدحام تهران، فقط با چند کلیک ساده هتل خود را حتی چندین روز قبل از آغاز سفرتان به این شهر رزرو کنید. امکان استفاده از تاکسی‌های اینترنتی و تاکسی موتورها نیز توانسته است تا حدودی مردم این شهر و مسافران را از ترافیک زیاد این شهر نجات دهد.

وسایل نقلیه عمومی در تهران

مترو تهران با داشتن پنج خط فعال می‌تواند در چند دقیقه جنوبی‌ترین و غربی‌ترین محله‌های تهران را به شمالی‌ترین و شرقی‌ترین مناطق آن وصل کند. برنامه‌ریزی‌های اعلام‌شده حاکی از آن است که در سال‌های آینده خطوط بیشتری نیز به متروی تهران اضافه شوند. خطوط اختصاصی بی‌آرتی نیز دیگر امکان خلاصی از ترافیک تهران است که توانسته بخش بزرگی از حمل‌ونقل عمومی این کلان‌شهر را به خود اختصاص دهد. اتوبوس‌های شهری نیز دیگر وسیله حمل‌ونقل عمومی تهران پایتخت هستند که روزانه مورداستفاده مردم قرار می‌گیرند و با هزینه‌ای اندک مسافران خود را جابه‌جا می‌کنند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها