رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513899

قیمت نفت چقدر ریخت؟

ساعت 24-قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۶۲ درصد کاهش به ۴۱ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به گزارش رویترز، به دنبال نگرانی ها در مورد کند شدن روند ترمیم اقتصاد آمریکا همزمان با تداوم شیوع کرونا و در حالی که موج جدید کرونا در اروپا موجب وضع محدودیت های مسافرتی جدید در چند کشور شده است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۶۲ درصد کاهش به ۴۱ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۷۸ درصد افت به ۳۹ دلار و ۶۲ سنت رسید.

در حالی که سرمایه گذاران به دارایی های امن روی آورده اند، نگرانی ها در مورد میزان تقاضا و چشم انداز اقتصادی در سایه بحران کرونا سبب شده تا ارزش دلار افزایش یابد و همین مسئله به افت قیمت نفت دامن زده است. تقویت ارزش دلار سبب کاهش جذابیت خرید نفت برای سرمایه گذاران می شود.

پس از آنکه آمارهای دولتی نشان داد میزان ذخایر نفت خام و سوخت در امریکا طی هفته گذشته کاهش یافته است، قیمت هر دو شاخص نفتی دیروز شاهد اندکی افزایش بود. میزان ذخایر بزنین آمریکا با کاهشی بیش از حد انتظار مواجه بوده و ۴ میلیون بشکه افت کرده است. میزان ذخایر میعانات نیز ۳.۴ میلیون بشکه افت کرده که رقمی غیرمنتظره بوده است.

با این حال، تقاضا برای سوخت در آمریکا به دلیل شیوع کرونا و محدود شدن مسافرت ها همچنان پایین است.

قیمت ها پس از آن کاهش یافته که میزان فعالیت های تجاری در آمریکا طی ماه سپتامبر کاهش یافته، مقامات فدرال رزرو نگرانی هایی را در مورد متوقف شدن روند ترمیم اقتصادی مطرح کرده اند و آلمان و انگلیس محدودیت هایی را جهت مقابله با موج جدید شیوع کرونا در نظر گرفته اند. همه این عوامل موجب تضعیف چشم انداز تقاضا برای انرژی شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها