رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518157

ایران "سامسونگ" و"لی" ندارد

ساعت 24 - آیا اصولا درایران می دانیم ثروتمندرین آدم مرد است یازن ، بازرگان است یا تاجر< بندش در ایران چیست و این برند در دنیا چقدر نامدار است ؟ اگی پاسخ به این پرسش ها مثبت بود باید نام او دست کم در رده بندی هایی که شرمتهای رتبه بندی شرکتها به طور سالانه از ابعاد کوناون انجام می دهند بود اما نیست.

لی
an dir="RTL">شرکت «اینتربرند» هر سال باارزش‌ترین برندهای جهان را معرفی می‌کند. چند روز پیش بود که این شرکت با لحاظ کردن تاثیر پاندمی کرونا بر لیست باارزش‌ترین شرکت‌های جهان، ارزنده‌ترین برندهای جهان در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد.

در این لیست برند اپل نه‌تنها از جایگاه نخست خود دفاع کرد بلکه ارزش آن باز هم افزایش یافت و در سال ۲۰۲۰ به ۳۲۳ میلیارد دلار رسید که فاصله معنی‌داری با دیگر برندهای جهان دارد.

پس از اپل، شرکت‌های آمازون، مایکروسافت و گوگل رتبه‌های دوم تا چهارم برترین برندهای جهان در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص دادند، برند کره‌ای سامسونگ که دارای زیرمجموعه‌های گوناگون از الکترونیک تا صنایع سنگین است با ۶۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ارزش و با یک پله بالا آمدن نسبت به سال قبل در لیست «اینتربرند» در جایگاه پنجم قرار گرفت. چند روز بعد از اعلام خبر بالا بود که خبر رسید لی کان-هی رییس سامسونگ و غول فناوری کره‌جنوبی که حدود یک‌پنجم تولید ناخالص داخلی کره‌جنوبی را در اختیار دارد در ۷۸ سالگی در سئول درگذشت. به نقل از شینهوا،‌ بر اساس بیانیه منتشر شده توسط شرکت سامسونگ، لی کان-هی، رییس غول فناوری کره‌جنوبی یعنی شرکت سامسونگ الکترونیک دیروز در ۷۸ سالگی در سئول درگذشت. در این بیانیه آمده است که لی شرکت سامسونگ را از یک تجارت محلی به یک شرکت مبتکر و نوآوری پیشرو در جهان تبدیل کرد. براساس این گزارش، لی نقش بزرگی در تبدیل شرکت سامسونگ از یک سازنده تلویزیون‌ و لوازم خانگی ارزان‌قیمت به یکی از پرفروش‌ترین برندهای تکنولوژی در جهان که حدود یک‌پنجم تولید ناخالص داخلی کره‌جنوبی را در اختیار دارد، داشته است.

نگاهی کوتاه به کشورهای جهان نشان می‌دهد در هر کشور غول‌هایی از صنایع گوناگون وجود دارند که عمر برخی از آنها به بیش از یک قرن هم می‌رسد و این نوع شرکت‌ها و مدیران کامیاب آنها الگویی برای توسعه و پیشرفت کشورهایشان به حساب می‌آیند. سامسونگ غول خوشبخت آسیایی است که همین امروز یکی از تولیدات آنها در خانه ایرانیان در هر شهر و روستا دیده می‌شود و نام کره‌جنوبی را در دنیا بر سر زبان‌ها انداخته است. شاید روزی که ایران کارخانه آزمایش و ارج را در صنعت لوازم خانگی راه‌اندازی کرده بود سامسونگ نیز تازه متولد شده بود اما ایران نتوانست ارج را نگه دارد و در ایران نیز سرمایه‌داری که ایرانیان به نام‌آور بشناسند و با سربلندی در جامعه ایرانی معرفی شود و جوانان ایران با سرمشق گرفتن از او بتوانند بنگاه‌های موفق اقتصادی راه بیندازند، نداریم. کاش سامسونگ ایرانی و نیز لی کان- هی ایرانی داشتیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها