رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537515

‌پرسپولیس صدر جدول را تقسیم کرد

ساعت 24-هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر روز گذشته برگزار شد که در حساس‌ترین دیدار تیم‌های استقلال و فولاد در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. هم‌زمان با این دیدار اما جدال تیم‌های قعرنشین ذوب‌آهن و ماشین‌سازی هم انجام شد که ذوب‌آهن با دو گل رقیب را برد و ماشین‌سازی را قعرنشین لیگ باقی گذاشت.

فرهاد برد، نکو بالاخره باخت
حساس‌ترین بازی هفته را شب گذشته استقلال در ورزشگاه آزادی برابر فولاد انجام داد. جدال این دو تیم که رقابت بین تیم‌های سوم و چهارم جدول بود در نهایت با برتری تک‌گله استقلال به پایان رسید. این بازی اولین بازی فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تازه استقلالی‌ها بود که گل ارسلان مطهری از روی نقطه پنالتی، کاری کرد تا مجیدی با پیروزی استارت بزند. نکته مهم‌تر اما مغلوب‌شدن جواد نکونام برابر استقلال بود. او که پیش از این شکستی برابر استقلال به عنوان سرمربی نداشت، برای اولین بار طعم شکست برابر تیم سابقش را چشید. با نتایج رقم‌خورده استقلال 30امتیازی شد و در رتبه سوم باقی ماند ولی فاصله‌اش با فولاد رده‌چهارمی را به چهار امتیاز رساند.
ناکامی در گل‌زنی پس از 9 مسابقه
پیش از دیدار تیم‌های استقلال و فولاد اما شش بازی دیگر برگزار شد که در یکی از مهم‌ترین آنها، پرسپولیس در آبادان و در دیداری که زیاد چنگی به دل نمی‌زد برابر تیم صنعت نفت با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد. این تساوی در شرایطی رقم خورد که شاگردان گل‌محمدی پیش‌تر شش برد متوالی در کارنامه داشتند و در پی رسیدن به رکوردی تازه بودند که به دست نیامد. به غیر از پریدن دو امتیاز از کف پرسپولیسی‌ها این تیم برای اولین بار بعد از 9 دیدار هم موفق به گل‌زنی نشد تا دوباره نیاز به یک مهاجم کلاسیک را بیش از پیش حس کند. یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس بعد از این دیدار با اذعان به ضعیف‌بودن کیفیت این دیدار گفت: «بازی زیاد هیجان‌انگیز و پرموقعیتی را شاهد نبودیم و دو تیم با توجه به شرایط بازی، مستحق یک امتیاز بودند. در این شرایط خیلی مهم است که اشتباه نکنیم و خط دفاعی ما روز خوبی را پشت سر گذاشتند. از طرفی می‌توانستیم از ضربات ایستگاهی و تک‌موقعیت‌ها خوب استفاده کنیم که این اتفاق هم نیفتاد و بازی در نهایت مساوی شد». پرسپولیس با این تساوی همچنان صدرنشین ماند ولی صدرنشینی‌اش دیگر شراکتی است.
در حسرت یک گل دیگر
پرگل‌ترین و جذاب‌ترین دیدار روز گذشته در اراک رقم خورد جایی که شاگردان محرم نویدکیا با ارائه دیداری تماشایی موفق شدند با نتیجه 6 بر یک برابر میزبان به برتری برسند. سپاهانی‌ها اگر یک گل دیگر می‌زدند می‌توانستند جای پرسپولیس در صدر جدول را بگیرند. با این نتیجه سپاهان ۳۴امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. آلومینیوم اراک هم با ۲۳ امتیاز در رده نهم جای گرفت.
تساوی در دربی کرمان
دومین بازی بدون گل هفته در دربی کرمان و جدال بین تیم‌های گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان به دست آمد. گل‌گهری‌ها که در نیم‌فصل نخست روزهای خوبی داشتند رفته رفته از صدر جدول دور شدند و حالا هم چندهفته‌ای است امتیازات را از دست می‌دهند. با نتیجه رقم‌خورده، مس رفسنجان ۲۴امتیازی شد. گل‌گهر هم با این تساوی ۲۳امتیازی شد و در جایگاه نهم باقی ماند.
استارت رسول خطیبی با پیروزی
در دیگر بازی برگزارشده عصر روز گذشته هم تراکتور توانست با نتیجه ۲ بر یک نساجی را شکست دهد. این اولین برد رسول خطیبی به عنوان سرمربی جدید تراکتور بود. نکته قابل توجه اما ناکامی مجدد مجید جلالی در نساجی بود که باز هم نتوانست سه امتیاز دیدار را کسب کند. تراکتور با این پیروزی ۲۶امتیازی شد و به رده پنجم صعود کرد. نساجی نیز با ۱۳ امتیاز در رده چهاردهم باقی ماند.
رحمتی انتقام گرفت
شهر خودرو و پیکان هم دیگر دیدار روز گذشته را برگزار کردند که مهدی رحمتی و تیمش توانستند پیکانی‌ها را با دو گل از پیش‌رو بردارند. تقابل رحمتی با تارتار از آن جهت اهمیت داشت که رحمتی بازی رفت را با یک گل واگذار کرده بود و این بازی برای سرمربی شهر خودرو حکم گرفتن انتقام را داشت. پیکان با این شکست ۲۱امتیازی باقی ماند و در رده یازدهم قرار گرفت. شهر خودرو هم ۲۲امتیازی شد و به رده دهم صعود کرد.
سومین صفر – صفر روز
به غیر از دیدار پرسپولیس دو تیم نفت مسجدسلیمان و سایپا هم عصر روز گذشته به مصاف هم رفتند که نهایتا بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها