رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 543623

کاربرد یونیت هیدرولیک یا پاورپک هیدرولیک

رپورتاژ تبلیغی/در این مقاله در ابتدا یونیت هیدرولیک و یا پاورپک هیدرولیک را مورد بحث قرار داده و سپس چگونگی محاسبه ابعادش، کاربرد پاورپک هیدرولیک، طراحی و ساخت آن، نحوه کار و چیدمان آن و همچنین چگونگی خرید و فروش یونیت هیدرولیک ( پاورپک هیدرولیک ) را مورد بررسی قرار می دهیم.

خبر
style="text-align:start">یونیت هیدرولیک یا پاورپک هیدرولیک در کلیه سیستم ها و ماشین آلاتی که نیرو و انجام کار بوسیله سیال هیدرولیک صورت می گیرد، منبع تولید توانی می باشد، که به آن یونیت هیدرولیک ( پاورپک هیدرولیک) می گویند.

پاورپک هیدرولیک که با اتصال به یک منبع محرک، پمپ جریان هیدرولیک را تولید می کند و با استفاده از شیرآلات هیدرولیکی کنترل فشار، جهت و جریان روغن را بر عهده دارد. در نتیجه روغن در سیلندر و هیدروموتور به حرکت در می آید.

کاربرد یونیت هیدرولیک یا پاورپک هیدرولیک

هر یونیت هیدرولیک دارای سه قسمت می باشد. اولین قسمت در یک پاورپک هیدرولیک الکتروموتور یا موتور احتراقی است و دومین بخش آن پمپ هیدرولیک و قسمت آخر مخزن است.

واحد اول که همان الکتروموتور می باشد به نوعی محرک پمپ هیدرولیک در مدل های مختلف یونیت های هیدرولیک موتور الکتریکی با برق DC و یا AC می باشد که در صنعت های گوناگون کاربرد الکتروموتور با برق AC متداول تر است.

برق AC به دلیل توان خروجی فراوانی که دارد جهت کاربردهای صنعتی ایده آل می باشد. هزینه ساخت آنها نسبتا ارزان و به صرفه می باشد. نحوه مراقبت از آنها آسان و قابلیت کاربرد در وضعیت های متنوع جوی را دارا می باشند.

بخش دوم یونیت هیدرولیک، پمپ هیدرولیک می باشد، این محصول دارای انرژی مکانیکی از موتور ( حرکت چرخشی ) را به انرژی هیدرولیک مبدل می سازد. شفت خروجی الکتروموتور با به کار بردن کوپلینگ به شفت محرک پمپ اتصال یافته است.

با گردش محور پمپ، اختلاف فشار میان ورودی و خروجی پمپ تولید شده و همین رخداد باعث مکش مخزن می گردد. بنابراین بعد از گذشتن از پورت خروجی با به کار بردن لوله ها یا شیلنگ های هیدرولیکی به سمت عملگرها حرکت می نماید.

یونیت هیدرولیک

از رایج ترین مدل های پمپ های به کار برده شده در یونیت های هیدرولیک میتوان به پمپ های کارتریجی، پمپ دنده ای و پمپ پیستونی اشاره نمود.

در این میان بلوکه های هیدرولیکی نیز به کنترل جریان، فشار و جهت سیال می پردازند. طراحی بلوکه ها وابسته به مدل و میزان تجهیزات تنظیم کننده فرق می کنند. اگر در بلوکه ها هم شیرهای کنترل و هم کنترل فشار هر دو قرار داشتند، این به دلیل وجود مدارهایی است که محدودیت مکان برای نصب شیرها وجود دارد. در حقیقت به این بلوکه های هیدرولیکی، زیر شیری نیز اطلاق می گردد.

شیرهای هیدرولیک تجهیزاتی می باشند که قادر به انجام عمل نظارت در یونیت هیدرولیک یا پاورپک هستند. این نظارت قادر است با روش هایی مثل قطع و وصل جریان، منتقل نمودن جریان و یا یکطرفه نمودن جهت سیال باشد. در این یونیت ها شیرهای هیدرولیکی هستند که سبب ورود روغن به سیلندر و خروج روغن از آن می گردند. مدل های پر استفاده این نوع شیرها عبارتند از؛ چک ولوها، فشار شکن ها، نیدل ولو یا فلوکنترل ها و شیرهای کنترل.

کاربرد یونیت هیدرولیک یا پاورپک هیدرولیک

مخزن روغن یا تانک از طراحی مناسبی برخوردار هستند، از جمله عواملی که در افزایش بهره وری و کیفیت اجزای سیستم هیدرولیک مهم هستند همین طراحی خوب تانک یا مخزن روغن می باشد. در واقع مخزن مکانی است که در آن لجن، آب و ذرات فلزی ته نشین شده و حباب های هوا اجازه دارند تا با فرار کردن به سمت سطح از روغن تفکیک شوند. بنابراین مخزن تنها به صورت فضای نگهداری سیال هیدرولیک نیست بلکه جایی جهت فراهم نمودن شرایط و موارد مورد نیاز آن می باشد.

چگونگی محاسبه ابعاد یونیت هیدرولیک

یونیت هیدرولیک دارای مخزنی تا حد مورد نیاز وسیع است که قادر به تامین ورودی سیستم بدون درنظر گرفتن جریان برگشتی را برای مدت زمان کمی داشته باشد. به عنوان یک قاعده حجم مخزن را برای سیستم های مجهز به پمپ های دبی ثابت معادل سه برابر دبی خروجی ( لیتر/ دقیقه ) و برای سیستم های دارای پمپ های دبی متغیر معادل سه برابر دبی متوسط می توان در نظر گرفت.

در نواحی گرم باید میزان اندازه ای که مخزن دارد بزرگ تر از حجم عادی در نظر گرفته گردد. همچنین از مبدل حرارتی برای خنک نمودن اجزا استفاده گردد.

فیلترها دارای سه طبقه بندی در نصب می باشند، به طوریکه مکان های نصب فیلتر به سه دسته تقسیم می گردد؛

خط مکش؛ این فیلتر جهت خالص نمودن ورودی پمپ تعبیه شده و کار آن نگهداری پمپ در برابر ناخالصی ها است. صافی ها در مقابل فیلتر ها، دارای شبکه بندی نسبتا درشت تری هستند، تا در صورت گرفتگی مجاری صافی در ورودی پمپ کاویتاسیون پیش نیاید. در اکثر دستگاه ها کاربرد صافی با گنجایش عبور جریان تا چهار برابر گنجایش پمپ ایده آل است.

دریچه تهویه مخزن؛ جهت با اشکال کاویتاسیون مواجه نشدن پمپ در زمان عملکرد باید مخزن به صورت درستی با اتمسفر اتصال داشته باشد. در وضعیتی که احتمال وجود آلودگی و ناخالصی در هوا می باشد، کاربرد فیلتر هوا در مجرای اتصال مخزن با هوا لازم می باشد. سطح سیال درون مخزن، هنگام کارکرد دستگاه دائما متغیر است و سرانجام میزانی از هوا از خارج به درون مخزن مکیده می گردد. با این مکش هوا، ریزگردها و ناخالصی ها به مخزن وارد می شوند و بنابراین کاربرد این فیلتر به عنوان فیلتر مجرای تنفس برای از بین بردن این ذرات لازم می باشد.

کاربرد یونیت هیدرولیک یا پاورپک هیدرولیک

در انواع صنایع از یونیت هیدرولیک یا پاورپک هیدرولیک استفاده می گردد؛

  • ماشین و ابزار آلات کشاورزی
  • تراکتورها
  • ماشین آلات ساختمانی
  • بالابرهای هیدرولیکی
  • سیزر لیفت
  • ماشین آلات کاغذ سازی
  • فیلتر پرس

در واقع بر طبق چگونگی چیدمان تجهیزات مورد نیاز نصب شده و الکتروموتور و شیرآلات ساخته می شود. بنابراین در صنایع گوناگون جهت قدرت بخشیدن به سیستم هایی که به کار گرفته می شوند و تولید نیروی محرکه قدرتمند باید از این یونیت ها به کار برند.

در نهایت می توان لوازمی که برای ساخت آنها مورد کاربرد قرار می گیرد را در تعیین کارکرد و قیمت خرید آنها مهم تلقی نمود. بنابراین برای تهیه یک پاورپک عالی می بایست به اجزای کاربردی موجود در آن توجه کرد. بنابراین در منبع تغذیه آسانسورها و جک ها و هیدروموتورها، فیلتر پرس، سیزر لیفت، ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی از جمله تراکتور و ابزار آلات کاغذ سازی نیز از این یونیت به کار برده می شود.

کاربرد یونیت هیدرولیک یا پاورپک هیدرولیک

طراحی و ساخت یونیت هیدرولیک

در طراحی و ساخت یونیت هیدرولیک یا پاورپک می بایست تمامی تجهیزات تشکیل شده از جمله مخزن روغن، پمپ یونیت، چرخ دنده ها و لوازم جانبی آن را بشناسیم. اصلی ترین جزء مخزن روغن است، که بایستی حتما جنسی فلزی داشته باشد به همین دلیل قابلیت جوش کردن را داشته باشد که در وضعیت های مختلف صنعتی، فلزات گوناگونی در آن استفاده شود.

در واقع برای تعمیر آسان می بایست به نحوه چیدمان اجزای تشکیل دهنده در یک پاورپک توجه نمود. در نتیجه یونیت هیدرولیک کوچک نیز مدلی در سیستم های هیدرولیکی است و جهت کاربردهای عمومی می باشد. همچنین بر طبق حداکثر فشاری که جهت سیستم هیدرولیک لازم است سرعت پمپ و توان الکتروموتور اندازه گیری می شود.

نحوه کار یونیت هیدرولیک ( پاورپک هیدرولیک )

در مرحله نخست یونیت هیدرولیک سبب پمپاژ روغن در دستگاه های هیدرولیک و سرانجام تولید چرخش سیلندر و هیدروموتور می گردد. جهت حرکت های خطی از سیلندر یا همان جک هیدرولیک و جهت حرکات گردشی از هیدروموتورها یا همان موتور الکتریکی به کار برده می شود.

مرحله دوم مشخص نمودن پارامترهای حرکتی جک هیدرولیک یا هیدروموتورها می باشد. میزان کورس سیلندر جک هیدرولیک، سرعت حرکتی سیلندر هیدرولیک، سرعت چرخش هیدروموتور، میزان فشار لازم تولیدی سیلندر خطی، میزان گشتاور مورد نیاز جهت حرکت دورانی و همچنین طرز چینش قطعات در چگونگی عملکرد پاورپک هیدرولیک اثر فراوانی دارد.

امکان اینکه قطعات الکتروموتور و پمپ هر دو روی مخزن یا در کنار و زیر آن و یا عمود بر مخزن قرار بگیرند، بسیار زیاد است. کلیه چینش هایی که الکتروموتور و پمپ عمود بر مخزن قرار می گیرند، دارای امتیاز و مزیت چینشی می گردند. بخاطر فضای کمی که اشغال می کنند، پمپ درون روغن غوطه ور می شود و سبب کم شدن سر و صدا می گردد و هنگامی که پمپ نشت کند درون مخزن ریزش می نماید و این موضوع دلیل کم شدن هدر رفت روغن می گردد.

چگونگی خرید و فروش یونیت هیدرولیک یا همان پاورپک

فروش و طراحی یونیت هیدرولیک مستلزم تجربه فوق العاده زیادی می باشد. با شبیه سازی و طراحی نرم افزار کارکردی متفاوت توسط افراد کارشناس و نخبه میتوان مجموعه بی نظیری از این سیستم ها را در صنعت تولید و ارائه نمود.

اکثر یونیت هیدرولیک یا پاورپک هیدرولیکی در سیستم و دستگاه هیدرولیکی اثر مستقیم و اساسی دارد. برای به اجرا در آوردن پروژه های خود چندین پاورپک هیدرولیکی را مورد کاربرد قرار می دهند تا توان لازم را به سایر محصولات دیگر برساند.

این سیستم ها به یک توان و قدرت و یا منبعی نیاز دارد که قادر باشد، این انرژی را در حین کار انتقال دهد. که در سیستم های هیدرولیکی این وظیفه مهم بر عهده پاورپک هیدرولیکی می باشد. در حقیقت مبنا و پایه همین گوشی های همراه و صنایع نیز همین پاورپک های هیدرولیکی هستند. اکثریت ماشین ها و ابزار آلات در صنایع مختلف از همین وسیله بهره برده اند.

در نهایت راجع به این ابزار هیدرولیکی باید گفت که در دنیای امروزی در ابزار ها و قطعات مختلفی همچون کامیون ها، تریلرها و بالابرهای قیچی و غیره اثری از رد پای همین یونیت های هیدرولیکی است. با تجهیزات ایمنی این وسیله بهترین انتخاب در اکثر ماشین آلات صنعتی و غیره می باشد.

سفارش و ساخت انواع یونیت هیدرولیک در فروشگاه هیدرولیک نادری

فروشگاه هیدرولیک نادری با کادری متخصص در طراحی سیستم های هیدرولیک و ساخت یونیت هیدرولیک به دلیل واردات مستقیم اجناس و همینطور احداث کارگاه مستقل توانسته قیمت بسیار مناسبی برای ارایه انواع مخزن های هیدرولیک، عرضه نماید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها