رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 569100

معرفی ونوم

ساعت 24 -همون‌طوری که گفتم، ونوم از روز اولی که سروکله‌اش تو دنیای مارول و کامیک‌های این کمپانی پیداش شد البته یهو تو شهر دالاران هم پیداش شد که تو عکس بالا میتونید ببینید، تا الان که حسابی معروف شده و همه می‌شناسنش، میزبان‌های زیادی داشته و چندین بار نقل مکان کرده؛ اما این وسط، چند تا میزبان خیلی مهم داشته که یه‌جورایی می‌شه گفت دلیل معروف‌شدن این موجود هم به‌حساب میان. توی این قسمت می‌خوام این میزبان‌ها رو بهتون معرفی کنم و بگم که ونوم از کجا به این‌جا رسید:

image-20211114154730-1.jpeg
html>

همون‌طوری که گفتم، ونوم از روز اولی که سروکله‌اش تو دنیای مارول و کامیک‌های این کمپانی پیداش شد البته یهو تو شهر دالاران هم پیداش شد که تو عکس بالا میتونید ببینید، تا الان که حسابی معروف شده و همه می‌شناسنش، میزبان‌های زیادی داشته و چندین بار نقل مکان کرده؛ اما این وسط، چند تا میزبان خیلی مهم داشته که یه‌جورایی می‌شه گفت دلیل معروف‌شدن این موجود هم به‌حساب میان. توی این قسمت می‌خوام این میزبان‌ها رو بهتون معرفی کنم و بگم که ونوم از کجا به این‌جا رسید:

  • مرد عنکبوتی

اولین شخصیت مهمی که ونوم به‌عنوان میزبان وارد بدنش شد، کسی نبود جز پیتر پارکر معروف یا همون مرد عنکبوتی خودمون. حالا اصلا چی شد که ونوم رفت تو بدن اسپایدر من؟! داستان از این قراره که توی کامیک بوک Marvel Super Heroes Secret Wars، مرد عنکبوتی و چندتا قهرمان دیگه به یه سیاره‌ای به اسم بتل ورلد فرستاده میشن. توی این سیاره‌ی عجیب غریب، هالک و ثور که همراه مرد عنکبوتی بودن، بهش می‌گن که برو از یه ماشینی که قدرت خوندن ذهن آدما رو داره استفاده کن و لباست رو که حسابی هم درب‌وداغون شده از اول بساز. پیتر هم به حرفشون گوش میده و میره داخل اتاقی که این ماشین توش بوده.

توی اتاقی که مرد عنکبوتی واردش میشه دوتا ماشین وجود داشته و از قضای روزگار، پیتر، یه ماشین دیگه رو روشن می‌کنه و اینطوری میشه که ونوم میره تو بدن پارکر و اسپایدرمن به اولین میزبان ونوم تبدیل میشه؛ البته توی این کامیک بوک معلوم نمیشه که این ماده‌ی سیاهی که وارد بدن اسپایدرمن شده چی بوده تا اینکه توی کامیک The Amazing Spider-Man مشخص میشه که اون چیزی که رفته توی بدن پارکر، در واقع یه انگل فضایی هستش و دو تا نقطه ضعف خیلی بزرگ هم داره. نقطه ضعف‌های ونوم که اسپایدرمن هم از یکشون استفاده می‌کنه و سیمبیوت یا همون ونوم رو از بدنش میندازه بیرون، آتیش و انرژی صوتی بودن.

چی میشد اگه ونوم تو بتمن هم میرفت.

  • ادی براک

درسته که ونوم میزبان‌های زیادی داشته و تو بدن چند تا از شخصیت‌های شناخته‌ شده‌ی مارول هم ادغام شده، ولی خب مهم‌ترین میزبان ونوم، شخصیتی به اسم ادی براک هستش؛ در واقع، خیلی وقتا که صحبت از ونوم میشه، منظور همین شخصیت ادی براک معروفه. حالا بریم ببینیم که این آقای براک اصلا کی بوده؟ ادی براک، یه روزنامه‌نگار بوده که تو قضیه‌ی پیداکردن یه قاتل زنجیره‌ای، یه نفر رو به‌عنوان قاتل معرفی می‌کنه؛ ولی بعدا اسپایدرمن قاتل واقعی رو پیدا می‌کنه و همین اتفاق هم باعث میشه تا ادی براک از کار اخراج بشه و حسابی بهم بریزه.

بعد از اینکه ادی از کار اخراج میشه و افسردگی می‌گیره، یه روز برای اینکه حالش بهتر بشه میره به یه کلیسا و دقیقا زمانی میره که اسپایدرمن هم تو کلیسا بوده و داشته سعی می‌کرده تا با صدای ناقوس کلیسا، ونوم رو از خودش جدا کنه؛ اگه یادتون باشه تو قسمت قبل بهتون گفتم که یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف ونوم، آسیب‌پذیری بالاش در مقابل صدا و آتیش بوده. وقتی پیتر موفق میشه سیمبیوت رو از خودش جدا کنه، سیمبیوت، ادی براک رو می‌بینه و چون از نفرت ادی نسبت به اسپایدرمن باخبر میشه، ادی براک رو به‌عنوان میزبان بعدی خودش انتخاب می‌کنه.

  • مک گارگن

مک گارگن که تو دنیای کامیک به اسم اسکورپیون می‌شناسیمش، یکی دیگه از کسایی هستش که ونوم، اون رو به‌عنوان میزبان خودش انتخاب می‌کنه. قسمت جالب ماجرای مک گارگن اینه که خود ونوم میره سراغش و بهش پیشنهاد میده که اگه بدنش رو به‌عنوان میزبان در اختیارش بذاره، اون هم در عوض یه سری قابلیت‌های جدید و خفن بهش میده. توی این مرحله از زندگی ونوم، یه تغییر خیلی خفن هم برای این موجود اتفاق افتاده و اونم اینکه الان دیگه ونوم می‌تونه کنترل کامل بدن میزبان رو دستش بگیره و این موضوع باعث میشه تا داستان‌های این سیمبیوت، جذاب‌تر از قبل هم بشن!

معرفی ونوم

  • فلش تامپسون

میزبان بعدی ونوم، یکی به اسم فلش تامپسون بود که از طرف دولت استخدام شده بود و بهش دستور داده بودن تا فقط و فقط به‌مدت ۴۸ ساعت، لباسی رو که ونوم ساخته بود، بپوشه و با این سیمبیوت ادغام بشه. حالا دلیل این محدودیت زمانی چی بود؟! دلیلش این بود که دولت پیش‌بینی کرده بود که اگه ونوم بیشتر از ۴۸ ساعت با بدن تامپسون ادغام بشه، ممکنه که دیگه هیچ‌وقت نتونن از بدن میزبان جداش کنن؛ ولی خب بازم این احتمال رو در نظر گرفته بودن و بخاطر همین هم یه دکمه‌ی غیر فعال‌سازی روی لباس گذاشته بودن که خب تامپسون هیچ‌وقت از این دکمه استفاده نکرد!

  • ان ویینگ

یکی دیگه از میزبان‌های ونوم که می‌خوام بهتون معرفی کنم، اسمش ان ویینگ است که همسر سابق ادی براک هم بوده. ان ویینگ که یه وکیل معروف و موفق هم هست، یه بار میره پیش ادی و در جریان همین ملاقات هم گناه‌خوار بهش شلیک میکنه. وقتی ان ویینگ تیر می‌خوره و تا مرز کشته‌شدن میره، ونوم از بدن ادی جدا میشه و وارد بدن این وکیل میشه تا نذاره بمیره و جونش رو نجات بده!

معرفی فیلم‌های ونوم

معرفی ونوم

اکشن فیگور ونوم هات تویز

ونوم، یکی از اون شخصیت‌های جالب مارول بود که از همون اول هم می‌شد انتظارش رو داشت که یه‌روزی وارد دنیای سینما هم بشه؛ اتفاقی که بالاخره توی سال ۲۰۰۷ افتاد و ما ونوم رو توی فیلم مرد عنکبوتی ۳ دیدیم. اگه یادتون باشه (که حتما هم هست!) تو قسمت قبل بهتون گفتم که پیتر پارکر تو یه سیاره‌ی دیگه برای درست‌کردن یه لباس جدید، یه ماشینی رو روشن می‌کنه و با این کارش یه ماده‌ی سیاه‌رنگ با بدنش ادغام میشه و به شکل یه لباس مشکی براش درمیاد. این ماجرا، اولین حضور ونوم توی دنیای سینمایی مارول بود؛ ولی خب داستان به همین‌جا ختم نمی‌شه و ونوم، به‌صورت جدا هم تو دو تا فیلم دیگه حضور پیدا می‌کنه که توی این قسمت می‌خوام در مورد اونا باهاتون صحبت کنم.

اولین فیلمی که به‌صورت مشخص روی ونوم تمرکز داشت، با اسم ونوم (Venom)، توی سال ۲۰۱۸ ساخته شد و کاگردانش هم روبن فلیشر بود. توی این فیلم، ونوم توی بدن ادی براک حضور داشت و نقش ادی براک رو هم تام هاردی جذاب و دوست‌داشتنی بازی می‌کرد. خب حالا بذارین از خرج و مخارج این فیلم پر سروصدا هم براتون بگم! فیلم ونوم، با هزینه‌ی ۱۱۶ میلیون دلار ناقابل ساخته شد و تونست فروش ۸۵۶/۱ میلیون دلاری رو هم تجربه کنه !

دومین فیلم ونوم هم توی اول اکتبر ۲۰۲۱، یعنی همین چند روز پیش اکران شد و اسمش هم «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» (Venom: Let There Be Carnage) هستش. این فیلم که اندی سرکیس کارگردانش بوده، با هزینه‌ی ۱۱۰ میلیون دلار ساخته شده و خب در مورد فروشش فعلا نمی‌شه نظر درستی داد. توی این فیلم هم تام هاردی در نقش ادی براک بازی کرده و در کنارش میشه بازیگرایی مثل: وودی هرلسون، میشل ویلیامز، رید اسکات و نائومی هریس رو هم دید.

البته کلی اسپویل هم از فیلم Spider-man No Way Home اومده که شایعه هایی از حضور ونوم هم توی اون فیلم هست

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها