رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 588079

دولت درد تورم درمردم را حس می کند؟

ساعت 24 - رنج و درد تورم فزاینده بر جسم وجان خانواده ها شاید در کوتاه مدت دیده نشود اما هنگامی که نرخ تورم برای یک دوره میان مدت مثلا 5 سال در نقاط بالا قرزار می گیرد و در آمد حقوق ومزد بگیران ا زسرعت رشد تورم پس می افتد درد و رنج سرچشمه گرفته ازکاهش قدرت خرید آزاردهنده آن شهروندان را افسرده می کند. دولت سیزدهم با انقلاب ارزی و حذف دلار 4200 تومانی که البته یک الزام بود تصوری غیر دقیق از اینکه افزایش قیمت ها فقط درقیمت چند کالا رخ می دهد داشت و دارد و مدام به جای استفاده از اصطلاح تورم از گرانی استفاده می کند تا بتواند فروشندگان وتولید کنندگان را مقصر نشان دهد.

گوشت
html>

اما گزارش مرکز امار ایران نشان می دهد شاخص تورمی کالاهای خوراکی در خرداد ماه با جهش 22.6 درصدی نسبت به اردیبهشت ماه همراه شده است. جزئیات آمارهای ارائه شده حاکی از آن است که از ۵۳ کالای مورد بررسی، 51 قلم با رشد قیمتی مواجه شده ‌اند. در این بین، 26 کالا تورمی بالاتر از تورم ماهانه و 34 کالا نیز افزایش قیمتی بیشتر از تورم نقطه‌ به ‌نقطه داشته ‌اند. در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها: گروه، اقلام "مرغ ماشینی" با ٣٢,٥ درصد ،"گوشت گاو یا گوساله" با ١٦.٠ درصد و "گوشت گوسفند" با ٧.٤ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.در خرداد ماه ١٤٠١ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام "ماکارونی" با ٥٦,١ درصد ،" شیرینی خشک " با ٢٧.٦ درصد و " رشته آش " با ٢٥.٥ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام "مرغ ماشینی" با ٣٢,٥ درصد ،"گوشت گاو یا گوساله" با ١٦.٠ درصد و "گوشت گوسفند" با ٧.٤ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "روغن نباتی جامد" با ٢٤٧,٢ درصد و " روغن مایع " با ٢٣٣.٨ درصد و " پنیر ایرانی پاستوریزه " با ٥٥.٧ درصد بوده است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " خربزه " با ٣١,١ درصد،" هلو" با ٢٢.٧ درصد میباشد. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " هندوانه " با ٢.٤- درصد می باشد.سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " هویج فرنگی " با ٢٨,٥ درصد، "بادمجان" با ١٣.٨ درصد و " سیب زمینی " با ١٣.٥ درصد می‌باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "سس مایونز" با ٢٧,٧ درصد و "قند" با ١٨.٩ درصد می‌باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها