رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 118252

روش درمان

داروهای مسكن مثل استامینوفن یا ایبوپروفن (بروفن) مصرف نمایید. این قرصها دارای عوارض كمی هستند و معمولاً با مصرف آنها ردرد شما از بین رفته یا كاهش پیدا می‌كند.
- یك دوره كوتاه مدت استراحت در بستر مفید می‌باشد اما اگر مدت آن خیلی زیاد شود می‌تواند وضعیت را بدتر كند. اگر درد شما شدید می‌باشد، باید بر روی تخت صاف به مدت دو روز دراز بكشید. بعد از آن، شما می‌توانید شروع به راه رفتن در اطراف نمایید و در همان حال مراقب پشت و كمر خود هم باشید. شما كم كم باید فعالیتهای روزمره خود را از سر بگیرید.
- یك كیسه یخ كه بر پشت خود قرار می‌دهید می‌تواند به تسكین درد كمك كند. همچنین می‌توانید بجای آن از كیسه آب گرم یا یك دوش داغ استفاده كنید. گرچه در دراز مدت تفاوتی بین مصرف آنها وجود ندارد.
برای اكثر افراد، روشهای درمانی ساده‌ای كه ذكر شد كافی می‌باشد و درد معمولاً در عرض چند روز یا حداكثر دوهفته بهبود می‌یابد. هدف شما باید هر چه زودتر برگشتن به فعالیتهای طبیعی و روزمره‌تان باشد. همچنین باید به توصیه‌هایی كه در فصل بعدی آمده است توجه كنید تا از عود دوباره پشت درد یا كمردرد جلوگیری نمایید.
با اینحال شما ممكن است یكی از آن افراد بدشانسی باشید كه دردشان بطور كامل از بین
نمی‌رود. اگر شما بعد از چهار یا شش هفته هنوز دچار كمردرد هستید، باید به یك پزشك
متخصص (ارتوپد یا جراح اعصاب) مراجعه نمایید.
در بعضی از موارد نیاز به انجام فیزیوتراپی میشود. در فیزیوتراپی با استفاده از حرارت، ماساژ آرام و تمرینات خاص، به بیمار كمك میشود كه قدرت و حركت خود را دوباره بدست آورد.
درمان درد سیاتیك نیز عبارتست از مصرف قرصهای مسكن مثل استامینوفن یا ایبوپروفن (بروفن)، استراحت در بستر و هر چه سریعتر از سرگیری حركات روزمره، اما بهبودی در این موارد كمی كندتر صورت می‌پذیرد. گاهی اوقات بیمارانی كه دچار درد سیاتیك هستند برای انجامعمل جراحی معرفی میشوند تا فشار وارد بر روی عصب سیاتیك برطرف شود.
كمردرد عودكننده
اكثر دردهای حاد پشت، بعد از مدت كوتاهی در عرض چند روز یا چند هفته بهبود می‌یابند. افرادی كه دارای سابقه پشت درد یا كمر درد هستند احتمال دارد كه در آینده نیز دوباره به آن وضعیت دچار شوند.
گاهی اوقات ممكن است عود دردها بر اثر یك حادثه و تصادف یا تحمیل بار زیاد به ستون فقرات ایجاد شود اما برای بسیاری از افراد، عود دردها ممكن است با انجام فعالیتهای فیزیكی معمولی و روزمره رخ دهد. دانستن اینكه ستون فقرات چگونه كار می‌كند و عملكردش چگونه است و اقدام به كاهش فشارهایی كه به آن وارد میشود همراه با انجام تمریناتی برای تقویت بدن و حفظ تناسب اندام، باعث خواهد شد كه از عود مجدد دردهای پشت و كمر درد جلوگیری شود.

منبع : پایگاه الکترونیکی خدمات پزشکی ایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها