رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 126205

شرایط کودکان - خال

خال به رشد خوش‌خیم (غیرسرطانی) پوست می‌گویند. می‌توانند تخت، گنبدی‌شکل یا بیرون زده باشند. رنگ آنها از قهوه‌ای تا آبی یا سیاه و اندازه آنها از ۴/۱ سانتی‌متر تا دو سانتی‌متر است. خال‌ها ندرتاً در هنگام تولد وجود دارند و در جریان کودکی به‌وجود می‌آیند. تقریباً هیچ کودک بدون خالی وجود ندارد و بعضی از کودکان صدها عدد از آن دارند.
بسیار نامتحمل است که هیچ خالی بتواند سرطانی (بدخیم) شود. ولی این مسئله یک استثناء دارد که همان خال رنگی است این خال که در هنگام تولد وجود دارد بسیار بزرگ (چندین سانتی‌متر) است و تیره‌رنگ می‌باشد.
▪ علائم و نشانه‌ها
خال‌ها، به آسانی قابل تشخیص هستند ولی اگر پزشک مشکوک بود تست آزمایشگاهی یک قسمت پوست ممکن است لازم شود. ممکن است در مواردی آزمایش خال در زیر میکروسکوپ لازم شود.
▪ موارد احتیاط
اگر قسمتی از یک خال در یک حادثه جدا شده است و اگر خونریزی می‌کند، تغییر رنگ می‌دهد یا سریع رشد می‌کند یا اینکه اگر رنگدانه‌های اطرافش به داخل بافت پوست اطراف نفوذ می‌کند باید توسط پزشک دیده شود.
▪ درمان پزشکی
اگر برداشتن خال لازم بود و یا اینکه به زیبائی بیمار لطمه می‌زد، برداشتن آن باید توسط پزشک انجام شود. هر خال رنگی باید احتمالاً توسط جراحی برداشته شود زیرا احتمال بدخیمی وجود دارد.
برداشتن جراحی (جدا کردن کامل با اسکالپل) یک نوع جوشگاه باقی خواهد گذاشت. خال‌ها نمی‌توانند بدون ایجاد خطر توسط عملی که الکتروکاتتری نامیده می‌شود یا با استفاده از اسیدها، یخ خشک یا نیتروژن مایع برداشته شود.

منبع : مطالب ارسال شده

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها