رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379452

چرا مرغ گران شد؟

ساعت24 -معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: حضور بسیار گسترده زائران در شهر مشهد و نزدیک شدن به ایام عید و جشن‌ها مانند عید قربان باعث شده که با افزایش تقاضا برای گوشت مرغ گرم مواجه شویم.

مرغ فاسد
r /> علی غفوری‌مقدم ، در خصوص افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر اظهار کرد: به صورت معلوم با وجود افزایش کشتار مرغ متناسب با تقاضا، با افزایش حجم تقاضای گوشت مرغ در انتهای هفته رو به‌رو می‌شویم اما در حال حاضر با دو مساله مواجه شده‌ایم.
وی ادامه داد: در واقع این مسائل شامل حضور بسیار گسترده زائران در شهر مشهد بوده و دیگری نزدیک شدن به ایام عید و جشن‌ها مانند عید قربان است. بنابراین تقاضا برای گوشت مرغ گرم افزایش یافته است. همچنین از طرفی بر اساس آمار از سوی دامپزشکی، مقداری نوسانات در جوجه ریزی وجود داشته است که در نتیجه بر میزان عرضه گوشت مرغ گرم در بازار اثر داشته است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص تغییر رویه در روند توزیع گوشت مرغ منجمد تصریح کرد: بر همین اساس، تدابیری صورت گرفته که این تدابیر اعم از عرضه گوشت مرغ منجمد به بازار است. در حقیقت در روزهای عادی 60 تن گوشت مرغ منجمد در سطح بازار استان عرضه می‌کردیم که از این میزان 40 تن در مشهد و 20 تن در شهرستان‌ها توزیع می‌شد.

غفوری‌مقدم با بیان اینکه کنار گذاشتن محدودیت توزیع گوشت مرغ در بازار عنوان کرد: اما برای حل این مشکل، این محدودیت را کنار گذاشته به طوری که به شهرستانها و مشهد اعلام شده تا به هر میزانی گوشت مرغ منجمد که شبکه صنفی و غیرصنفی برای عرضه به خانوارها نیاز داشته، اعطا شود. در واقع این توزیع را تا میزانی افزایش می‌دهیم که بتوانیم نیاز بازار را رفع کنیم و همچنین قیمت به شرایط متعادل‌تری برسد.

وی خاطرنشان کرد: این روند توزیع در بازار همچنان ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوان این به نیاز بازار در خصوص گوشت مرغ گرم پاسخ و پوشش داد. البته قیمت در سطح شهر متفاوت بوده به طوریکه قیمت گوشت مرغ در خرده فروشی‌های سطح شهر به صورت میانگین، بین 10 هزار و 200 تومان تا 10 هزار و 800 تومان است اما ممکن است این تفاوت قیمت در برخی از فروشگاه‌ها بیشتر باشد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در واقع ما پیش‌بینی مورد نیاز از قبل را انجام داده و طی جلسه ستاد تنظیم بازار با استاندار برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است. در حقیقت در حال انتقال گوشت مرغ منجمد از ذخایر سایر استان‎ها به خراسان رضوی هستیم که در این خصوص نگرانی وجود ندارد.
غفوری‌مقدم بیان کرد: مردم نگرانی در جهت تامین گوشت مرغ نداشته باشند چرا که گوشت مرغ منجمد به اندازه کافی موجود است و به هر میزانی که مورد نیاز بازار باشد را توزیع خواهیم کرد. همچنین اگر کسری در تامین گوشت مرغ در سطح بازار وجود داشته باشد، از طریق تزریق گوشت مرغ منجمد به بازار، مشکل را برطرف خواهیم کرد.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها