رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379472

نفت سربالا رفت

ساعت24 - معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 26 سنت افزایش نسبت به دیروز 71.69 دلار قیمت‌گذاری شد.

بشکه نفت
در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال 71.69 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز 26 سنت افزایش داشته است. هر بشکه نفت آمریکا نیز 17 سنت گران شد و 65.63 دلار به فروش رسید.

به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات روز گذشته بازار جهانی انرژی 69.77 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز قبل از آن 1.5 دلار کاهش داشته است.

به گزارش رویترز، در حالی که صنعت نفت آمریکا هفتمین هفته پیاپی کاهش قیمت را تجربه می‌کند.

به طور کلی، افزایش نگرانی‌ها نسبت به کاهش رشد اقتصاد جهانی و در نتیجه کاهش تقاضا برای حامل‌های انرژی از افزایش بیشتر قیمت نفت در بازار جلوگیری می‌کند.

قیمت نفت برنت هم طی هفته جاری دو درصد کاهش یافته است. سومین هفته پیاپی کاهش قیمت این نفت محسوب می‌شود. قیمت نفت آمریکا نیز طی هفت جاری برای هفتمین هفته متوالی کاهش یافت و سه درصد ارزان شد.

بحران تجاری بین آمریکا و چین که به رویارویی تجاری دو کشور منجر شده و آنها را به سمت اعمال تعرفه بر واردات دهها میلیارد دلار کالا از طرف مقابل سوق داده است رشد اقتصاد جهانی و در نتیجه تقاضای نفت را تهدید می‌کند.

یکی دیگر از عواملی که قیمت نفت را تحت تأثیر کاهشی قرار داده است تداوم بحران اقتصادی در ترکیه به عنوان یکی از مهمترین بازارهای نوظهور در جهان است.

منبع:فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها