رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462057

شارژ کامل گوشی در ۳۰ دقیقه با فناوری جدید اوپو

ساعت 24-شارژ سریع یکی از بهترین قابلیت‌هایی است که اسمارتفون‌های مدرن دارند. این ویژگی می‌تواند تنها با چند دقیقه شارژ دستگاه، چندین ساعت عمر باتری اضافه‌تری را در اختیارمان قرار دهد و همه نگرانی‌های قبلی ما درباره خالی شدن سریع باتری را به‌کلی از بین ببرد. از زمانی که اپل تصمیم به ارایه یک آداپتور شارژ سریع ۱۸ واتی با آیفون‌های خود گرفت، سایر شرکت‌ها نیز شروع به معرفی شارژرهایی با سرعت‌های به مراتب بالاتر از آن کرده‌اند.

خبر
شرکت چینی اوپو که در عرصه تکنولوژی شارژ سریع پیشتاز بوده، حالا امروز از نسل جدید فناوری‌های خود در این زمینه رونمایی کرد.

شارژ سریع ۶۵ واتی SuperVOOC 2.0

اجازه بدهید ابتدا با موفق‌ترین شارژر سریع شرکت که در واقع نسخه جدید فناوری SuperVOOC اوپو است، شروع کنیم. شارژر SuperVOOC 2.0 که سرعت شارژدهی آن ۶۵ وات است؛ سرعتی که فوق‌العاده بالا است و تیم مهندسی اوپو سخت تلاش کرده است تا اثرات منفی چنین سرعتی را از بین ببرند:

شارژر ۶۵ واتی SuperVOOC 2.0 که بر پایه تکنولوژی Flash Charge قبلی ساخته شده است از اجزا، طراحی و پروسه ساخت بسیار پیشرفته‌ای بهره گرفته تا بهره‌وری شارژدهی را بهبود ببخشد؛ در حالیکه توانسته است گرمای ناشی از شارژ فوق‌العاده سریع را متوقف کند. در ساخت شارژر SuperVOOC 2.0 همچنین از نیمه‌رسانای Gallium Nitride استفاده شده که به‌نحو موثری زمان شارژ را کاهش داده و اندازه آداپتور را تا اندازه زیادی کوچک‌تر کرده است.

SuperVOOC 2.0 نه تنها عملکرد شارژدهی بهبودیافته‌ای دارد، بلکه بسیار امن نیز هست. اوپو از پنج اندازه‌گیر محافظت ایمنی، در داخل آداپتور و انتهاهای سیم و هندست آن استفاده کرده تا بالاترین ایمنی را در حین شارژ تضمین کند.

اما معنای عملی این گفته‌ها این است که SuperVOOC 2.0 می‌تواند یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در عرض ۳۰ دقیقه شارژ کند. بعضی از کاربران می‌توانند با شارژ کامل یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی‌ خود تا دو روز کار کنند و این یعنی اینکه تنها با ۱۵ دقیقه شارژ در روز قادر به انجام همه کارهای خود با هندست خواهند بود.

ورود تکنولوژی جدید به بازار با عرضه اسمارتفون‌های جدید اوپو به نام Reno Ace خواهد بود. با این‌حال، اوپو علاوه بر شارژ سیمی در زمینه شارژ بی‌سیم هم توانسته به سرعت‌های بالایی دست یابد.

شارژ سریع بی‌سیم ۳۰ واتی VOOC Flash Charge

یکی از ضعف‌های شارژهای بی‌سیم مرسوم این است که در مقایسه با جایگزین‌های سیمی خود کمی کندتر هستند. اما حالا با شارژ بی‌سیم VOOC اوپو این موضوع دیگر حل شده است. تکنولوژی شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی اوپو با اینکه از نصف قدرت SuperVOOC استفاده می‌کند، ولی همچنان از اکثر شارژرهای سریع سیمی‌ که در حال‌حاضر موجود است، سریع‌تر است. اوپو در این مورد هم با چالش‌هایی مواجه بود که به نظر می‌رسد راه‌حل‌های مناسبی برای آنها پیدا کرده است:

شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی VOOC Flash Charge با استفاده از تنظیم آنی پروسه شارژ و بهره‌گیری از اجزا کارآمد، شارژ امن و بسیار موثرتری را ارایه می‌کند و از تولید حرارت بیش‌از حد جلوگیری خواهد کرد. برای بهبود ایمنی، اوپو چندین طراحی سخت‌افزاری جدیدی را برای کاستن از حرارت آن اتخاذ کرده است. ضمن اینکه از HVDC و یک قابلیت تشخیص اشیا خارجی بهره جسته تا تضمین کند عمل شارژدهی بلافاصله با شناسایی ورود اشیا فلزی خارجی به بورد شارژر متوقف خواهد شد.

شارژ ۳۰ واتی VOOC Flash Charge، یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در عرض ۸۰ دقیقه شارژ خواهد کرد که واقعا برای یک تکنولوژی بی‌سیم، بسیار عالی است. فناوری جدید از استاندارد شارژ بی‌سیم QI پشتیبانی می‌کند و می‌تواند بسته به توانایی‌های اسمارتفون دریافت‌کننده، با ولتاژهای پایین‌تر هم کار کند.

اوپو علاوه بر موارد فوق، تکنولوژی VOOC Flash Charge معمولی خود را نیز ارتقا داده است. نسل چهارم این فناوری از ۳۰ وات شارژ سیمی پشتیبانی می‌کند. از آنجاییکه پروسه آن در مقایسه با نمونه بی‌سیم کارآمدتر است، سرعت آن کمی بهبود یافته‌ است. با این ارتقا، شارژ یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تا میزان ۶۷ درصد، حدود ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید و شارژ ۱۰۰ درصدی آن در عرض ۷۳ دقیقه انجام خواهد شد. اوپو در اینجا نیز همانند مدل‌های قبلی، از اندازه‌گیرهایی برای کاهش حرارت تولید شده در حین شارژ بهره جسته است.

با افزایش روزبه‌روز ظرفیت باتری اسمارتفون‌ها، تکنولوژی‌هایی مانند VOOC شرکت اوپو تضمین خواهند کرد که ما دیگر مجبور نخواهیم بود برای انجام کارهای مهم خود، گوشی را بارها و بارها و آن هم به مدت طولانی به شارژ بزنیم. تلاش‌های شرکت در این زمینه، تلنگر خوبی به رقباست تا آنها نیز نوآوری‌های پیشرفته‌ای ارایه کنند و این البته به نوبه خود برای ما مشتریان خبر بسیار خوبی است.

منبع : آی تی رسان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها