رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 46332

این درد را جدی بگیرید

ساعت 24-درد در ناحیه زیر ابرو میتواند دلایل متعددی داشته و گاهی هم باعث ناتوانی شود.اغلب بخاطر مشغله های زیاد آنرا را نادیده میگیریم و این درد کم کم تبدیل به دردی مزمن و جدی میشود.فهمیدن دلیل بروز این درد میتواند به پیدا کردن درمان مناسب کمک کند.

این درد را جدی بگیرید
در اینجا به بعضی از علل اصلی بروز درد در زیر ابرو اشاره میکنیم :
۱ – سردرد های خوشه ای
یکی از شایع ترین علل درد زیرابرو ,سردرد خوشه ای است که به عنوان سردرد چکشی هم شناخته میشود.این نوع سردرد,با درد شدید همراه است که چندبار درروز تکرار شده و هفته ها و ماهها طول میکشد ,متوقف شده و دوباره تکرار میشود.سردرد خوشه ای
معمولا در مردها و در میانسالی دیده میشود.دلیل دقیق سردردخوشه ای مشخص نیست با اینحال دانشمندان حدس میزنند به تنظیم نامناسب هیستامین و سروتونین مربوط باشد.از عوامل محرک این سردردها میتوان از الکل , نور شدید, کار زیاد,گرما,سیگار و دارو نام برد.
۲ – سردردهای تنشی یا عصبی
سردردهای تنشی معمولا در اطراف چشم روی داده و باعث ناآرامی میشوند.در این درد,فرد احساس میکند سرش فشرده میشود.دلیل این نوع سردرد هم هنوز مشخص نیست و استرس ,کم خوابی وشروع سرماخوردگی میتواند از محرک های آن باشد.
۳ – عفونت
اگرعفونتی در چشم یا اطراف آن باشد باعث درد در زیرابرو میشود.بسیاری از سینوسها درحفره های استخوان های سر و نزدیک چشم ها قرار گرفته اند و عفونت شان میتواند دلیل دردزیرابرو باشد.
۴ – آب سیاه چشم
آب سیاه مربوط به افزایش فشاردر چشم است که باعث درد زیر ابرو میشود.زمانی که فشار زیاد ,عصب های بینایی را تخریب کند, این درد ایجاد میشود و ممکن است فرد قادر به دیدن نباشد.البته دلیل آب سیاه هم هنوز معلوم نیست ,آب سیاه زاویه باز و آب سیاه زاویه بسته بخاطر عدم توانایی تراوش مایع درون چشم رخ میدهد وبطور پیوسته باعث افزایش فشار در چشم میشود.
۵ – اسپاسم ماهیچه
اسپاسم هایی که درابرو و پلک روی میدهد و یا لرزشهای غیر ارادی که در نواحی ابرو بوجود می آید به نام بلفارواسپاسم خوش خیم شناخته میشود.معمولا این دردها چندروز طول کشیده و بعد متوقف میشود.کم خوابی یا برنامه خواب نامنظم از عوامل برانگیزاننده این درد هستند.
۶ – التهاب شریان گیجگاهی
دردزیرابرو میتواند ناشی از ناهنجاریهای عروق خونی نزدیک چشم ها و یا مشکلات عصبی در چشم باشد.وقتی شریان گیجگاهی که در کناره سر و نزدیک چشم قراردارد ملتهب شود ,درد زیرابرو بوجود می آید.
۷ – آنوریسم
آنوریسم به گشاد شدن غیرطبیعی عروق خونی مربوط میشود و آنوریسمی که در جمجمه و در مجاورت عصبهای تغذیه کننده چشم روی میدهد میتواند سبب ایجاد درد زیرابرو شود. گشادی عروق خونی به عصبها فشار آورده و باعث پارگی میشود.
۸ – فشار زیاد در جمجمه
فشار زیاد در جمجمه هم میتواند دلیل دردزیرابرو باشد. ازآنجاییکه جمجمه مانند یک ظرف سفت و سخت است , پدیده ای مانند تومورمغزی که باعث پر شدن این فضا میشود ,ایجاد فشار میکند.آبسه داخل جمجمه که در جمجمه عفونت ایجاد میکند میتواند سبب دردزیرابرو شود.
۹ – کبودی
کبودی در اطراف کاسه چشم با کوچکترین دلیل هم رخ میدهد چون گوشت در این ناحیه بسیار کم است.ورم و درد در زیرابرو میتواند از عوارض این کبودی هم باشد.
۱۰ – انحراف چشم
انحراف چشم به اختلا لی اطلاق میشود که بخاطر عدم تعادل ماهیچه چشمی , چشم به طرف داخل منحرف میشود و درد زیرابرو اتفاق می افتد.
۱۱ – سرماخوردگی و آلرژی
ابتلا به سرماخوردگی و یا آلرژی باعث بسته شدن سینوس ها میشود از اینرو فشار به سر وارد شده و زیرابروها دردناک میشود.
۱۲ – میگرن
میگرن میتواند در هر قسمتی از سر باشد از جمله نواحی دور چشم. نشستن در اتاق تاریک با چشمان بسته بهترین تسکین برای درد زیرابرو میباشد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها