رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 486848

موز گران شد

ساعت24 - رئیس اتحادیه بارفروشان تره بار گفت: با توجه به محدودیت واردات و ماندن موزهای وارداتی پشت مرز ترکیه، قیمت هر کیلو موز ۲ هزار تومان افزایش یافته است.

موز.jpg
رئیس اتحادیه بارفروشان تره بار گفت: با توجه به محدودیت واردات و ماندن موز‌های وارداتی پشت مرز ترکیه، قیمت هر کیلو موز ۲ هزار تومان افزایش یافته است.

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از کاهش قیمت پیاز خبر داد و گفت: با توجه به صادرات پیاز به کشور‌های عراق، پاکستان و هند، قیمت با نوساناتی در بازار روبرو شد که هم اکنون با توقف صادرات و ازدیاد عرضه، قیمت این محصول کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت پیاز در میدان مرکزی میوه و تره بار به ۹ هزار تومان رسیده بود، افزود: با توجه به عرضه ۲ برابری، قیمت کنونی هر کیلو پیاز نو در میدان مرکزی به ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و پیاز کهنه ۵ هزار تومان کاهش یافته است که حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی باید عرضه شود.

دارایی نژاد محدودیت واردات موز را عامل اصلی گرانی در بازار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر موز‌ها پشت مرز ترکیه ماندند و اجازه ورود ندارند که طی رایزنی با وزارت صمت به دنبال واردات از طریق مرز عراق هستیم.

این‌مقام مسئول، قیمت کنونی هر کیلو موز در میدان مرکزی میوه و تره بار را با افزایش ۲ هزار تومانی ۱۲ هزار و ۷۰۰ تا ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد.

وی از کاهش قیمت لیموترش و لیموشیرین در میدان خبر داد و گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا و ازدیاد تقاضا برای خرید لیموترش، لیموشیرین و زنجبیل قیمت با نوساناتی در بازار روبرو شد که با ازدیاد عرضه نرخ هر کیلو لیموترش در میدان مرکزی به ۱۴ هزار تومان و لیموشیرین ۵ تا ۹ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۰۰ تن سبزی معدوم‌ می شود، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعطیلی رستوران‌ها و فساد پذیری بالای سبزی روزانه بیش از ۱۰۰ تن سبزی معدوم می‌شود که امیدواریم هر چه سریع‌تر مشکل مرتفع شود چرا که سبزی فروشان نابود شدند.

وی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه شب عید وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به فراوانی تولید و ذخیره سازی ۶۰ هزار تن سیب و پرتقال در سردخانه‌ها مشکلی در تامین نیاز شب عید وجود ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها