رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 491834

استرس کرونا را با یوگا خنثی کنیم

ساعت24 - انجام برخی ورزش‌ها از جمله یوگا می‌تواند نقش موثری در مقابله با استرس و فشارهای روانی ناشی از ویروس کرونا ایفا کند.

یوگا
یک متخصص طب ورزش روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ایجاد عوامل گوناگون رفاهی و در نتیجه کمی تحرک، جنب و جوش و در زمان کنونی نیز با توجه به محدود شدن فعالیت‌های ورزشی افراد جامعه نیاز به تخصیص ساعاتی از اوقات زندگی به حرکات بدنی کاملا احساس می شود.

مهدی راغب پور اظهار داشت: در شرایط کنونی در میان استرس و هیجانات روحی روانی ناشی از قرار گرفتن در بحران ویروس کرونا ورزش می تواند یکی از مهمترین راه های کاهش استرس و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها باشد.

وی ادامه داد: تمرینات جسمی و تنفسی یوگا، انعطاف پذیری و قدرت عضلانی را افزایش می دهد، گردش خون و جذب اکسیژن و عملکرد سیستم هورمونی را بهبود می بخشد، علاوه بر این تمرینات یوگا، با افزایش مقاومت عضلات تنفسی در برابر خستگی، کارایی آن را افزایش می دهد.

راغب پور تصریح کرد: تکنیک های یوگا باعث کاهش هیجانات روحی شده و این عامل باعث گشاد شدن برونشها و کاهش حساسیت در آنها شده و در نتیجه باعث افزایش ظرفیت های ریوی می شود.
به گفته این متخصص طب ورزش، در این روزهای مواجهه با ویروس کرونا همه رسانه ها در حال دادن هشدار به سالمندان هستند ، باید آنها را دریابیم، دوران سالمندی زمانی است که انسان می تواند وقت بیشتری را به سلامتی و آرامش خود اختصاص دهد، هر چند این دوران می تواند با بروز برخی مشکلات جسمی همراه باشد، به همین علت سالمندان باید سلامت خود را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

متخصص طب ورزش افزود: هر چند تغییرات دوران سالمندی انجام برخی ورزش ها را محدود می کند، اما همین امر آنان را به سمت ورزش هایی مانند پیاده روی سریع و یوگا هدایت می کند.

راغب پور افزود: یوگا کمک می کند بدن متناسب تر، ذهنی آرام تر و روانی متمرکز تر شده و کمک می کند با پذیرش و درک شرایطی که در آن قرار دارید رویکردی مثبت به زندگی داشته باشید، برحسب برنامه زمانی تمرین کرده، هرگز بیش از حد خود را کشش ندهید، حرکات را به صورت آهسته انجام دهید و به همان صورت آهسته در حالت مکث قرار گیرید و به آرامی از حالت مکث خارج شوید.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها