رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542789

هشدار پنتاگون به روسیه

ساعت 24- سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران اعلام کرد، آمریکا به عملیات عادی و معمول خود در دریای سیاه ادامه خواهد داد اگرچه در حال حاضر ناوهای جنگی در آنجا ندارد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون از تایید یا تکذیب گزارشات دال بر اینکه پنتاگون اخیرا استقرار دو ناوشکن در دریای سیاه را به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها با روسیه لغو کرده است، امتناع کرد.

وی گفت: در حال حاضر هیچ کشتی آمریکایی در دریای سیاه وجود ندارد.

کربی تصریح کرد: ما درباره تحرکات عملیاتی دریایی در داخل و خارج از مناطق حساس صحبتی نمی‌کنیم. ناوهای نیروی دریایی کشورمان به طور منظم و معمول در دریای سیاه عملیات انجام داده و خواهند داد.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت: آمریکا تصمیم روسیه برای بستن بخش‌هایی از دریای سیاه به روی نیروهای دریایی خارجی را بخشی از کمپین کنونی‌اش علیه اوکراین می‌داند و از مسکو می‌خواهد در این تصمیم تجدیدنظر کند.

وی افزود: این تازه‌ترین نمونه از کمپین کنونی‌ روسیه برای متزلزل و بی‌ثبات کردن اوکراین محسوب می‌شود. ما از روسیه می‌خواهیم تا دست از ارعاب کشتی‌ها در این منطقه بردارد و درخصوص بسیج نیروهایش در امتداد مرز اوکراین تجدیدنظر کند.

جان کربی تصریح کرد: آمریکا اطلاع دارد که روسیه از اکتبر بابت مانورهای نظامی خود می‌خواهد اجازه ورود به کشتی‌های خارجی و کشتی‌های دولتی به تنگه کرچ، دریای آزوف و بخش‌هایی از دریای سیاه را ندهد.

کربی بر حمایت راسخ آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در چهارچوب مرزهای به رسمیت شناخته شده بین‌المللی‌اش تا آب‌های قلمرویی‌اش تاکید دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها