رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 545938

عبدالوهاب شهیدی درگذشت

ساعت 24-عبدالوهاب شهیدی ـ هنرمند پیشکسوت موسیقی کشورمان ـ که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده بود، صبح امروز درگذشت.

div> نیکنام حسین پور ـ مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ـ دقایقی پیش از درگذشت این هنرمند پیشکسوت موسیقی در صبح روز دوشنبه ـ بیستم اردیبهشت ماه ـ در بیمارستان و به دلیل عارضه قلبی خبر داد.

حسین پور نوشت: چقدر دلخوش بودند که که بتوانیم صدسالگی اش را در مهر ماه جشن بگیریم، ولی حیف شد. نسلی که تکرار نمی شوند.

عبدالوهاب شهیدی ۹۹ ساله، چهار روز قبل واکسن کرونا را دریافت کرده بود.

او عصر یکشنبه ـ ۱۹ اردیبهشت ماه ـ به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد.

مرحوم شهیدی متولد سال ۱۳۰۱ در «میمه» اصفهان بود. او از اوایل دهه ۱۳۲۰ فعالیت هنری خود را با فراگیری آواز، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد. شهیدی به‌جز آواز خواندن و آهنگسازی، نوازنده‌ای منحصر به‌فرد با ساز عود است، که این ساز را ایرانی می‌نواخت. او همچنین سابقه همکاری با استادانی مانند جلیل شهناز، فرامرز پایور، علی‌اصغر بهاری، حسین تهرانی، رحمت‌الله بدیعی، حسن ناهید و محمد اسماعیلی را دارد.

عبدالوهاب شهیدی درگذشت

عبدالوهاب شهیدی در اجرای آوازهای محلی نیز پیش‌رو بوده‌ است. تصنیف معروف «زندگی» با مطلع «آن نگاه گرم تو» از این هنرمند است.

هم‌چنین تصنیف‌های دیگری مثل یار بی وفا و آی سوزه از اجراهای اوست. شهیدی قطعات قدیمی معروفی مانند آثار عارف قزوینی را نیز اجرا کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به تصنیف‌های گریه را به مستی بهانه کردم و گریه کن اشاره کرد.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها