رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566796

دلیل گرانی رب اعلام شد

ساعت24-رییس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: گرانی رب گوجه فرنگی تابعی از گرانی گوجه نیست و باید گرانی این محصول را در مناسبات کارخانه داران جست وجو کنیم.

html>

مصطفی دارایی نژاد، گرانی اخیر رب گوجه فرنگی را تابعی از افزایش نرخ و نبود گوجه در بازار ندانست و افزود: کارخانه داران رب گوجه فرنگی، گوجه مورد نیاز خود را قبل از گرانی و کمبود این محصول خریداری می کنند.

وی ادامه داد: ۵ ماه پیش نرخ گوجه درجه یک کیلویی ۵ هزار تومان بود و گوجه ربی کیلویی ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ تومان خرید و فروش می شد. پس می توان نتیجه گرفت که نسبتی بین گرانی رب و گرانی گوجه وجود ندارد و گرانی اخیر را باید در مناسبات کاری کارخانه داران جست و جو کرد.

این فعال اقتصادی با اشاره به دلایل گرانی گوجه در روزهای اخیر، گفت: گوجه دشت قزوین به اتمام رسید و تا گوجه شیراز به بازار برسد یک بازه زمانی ۱۰ الی ۱۵ روزه زمان لازم است در این برهه زمانی در بازار نرخ گوجه روند صعودی به خود گرفت و قیمت گوجه در میدان به ۸ الی ۱۰ هزار تومان رسید.

رییس اتحادیه بارفروشان ادامه داد: هنوز گوجه شیراز و بوشهر به بازار نرسیده است و گوجه شیراز نوبرانه است بعد از اینکه این بار به بازار بیایید شاهد شکسته شدن قیمت این محصول خواهیم بود. پس مصرف کنندگان بدانند که تا ۱۰ روز آینده نرخ گوجه متعادل می شود.

دارایی نژاد خاطر نشان کرد: قیمت گوجه ربی دشت قزوین در میدان کیلویی ۳ هزار تومان و قیمت گوجه درجه یک ۶ الی ۷ هزار تومان است. نرخ گوجه درجه یک دشت قزوین سر باغ کیلویی ۵ هزار تومان و گوجه ربی کیلویی ۱۵۰۰ تومان است.

به گفته وی، روند صادرات گوجه فرنگی کند شده است چراکه کشورهای حوزه خلیج فارس که عمده خریداران این محصول هستند بیشتر خریدار گوجه فرنگی درجه یک گلخانه ای هستند و خریدار گوجه هوای آزاد ما نیستند.

رییس اتحادیه بارفروشان تصریح کرد: گوجه فرنگی گلخانه ای اصفهان در بازار موجود است و در روزهای آینده گوجه گلخانه ای مناطق جلفا، یزد و شیراز... ز. به بازار خواهد آمد.

وی با اشاره به شکسته شدن نرخ گوجه در ۱ آبان در میدان میوه و تره بار تهران، گفت: قیمت گوجه از ۱۰ هزار تومان به ۸ هزار تومان رسید چراکه عرضه این محصول فراوان شده است از این رو نرخ آن روند کاهشی به خود گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها