رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 630599

بلاتکلیفی پزشکان

ساعت 24- تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳، به آخرین جلسه هیات وزیران در سال ۱۴۰۲ نرسید تا جامعه پزشکی بلاتکلیف بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، مطابق قانون، تعرفه‌های پزشکی می‌بایست قبل از پایان هر سال به تصویب هیات وزیران برسد و ابلاغ شود که سال نو بر اساس تعرفه‌های جدید شروع شود؛ اما همواره این موضوع مورد غفلت دولت‌ها واقع شده و کمتر سالی بوده که تعرفه‌های پزشکی سال جدید، قبل از پایان سال کهنه به تصویب و ابلاغ هیات دولت برسد.

همین اتفاق برای تعرفه‌های سال ۱۴۰۳ افتاد و به رغم اینکه شورای عالی بیمه سلامت، حدود ۳ ماه قبل بر سر عدد پیشنهادی برای افزایش تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ به توافق رسیده بود؛ اما این تعرفه‌ها به جلسه آخر دولت در سال ۱۴۰۲ نرسید.

رضا لاری‌پور معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به آثار و تبعات این موضوع اشاره کرد و گفت: روز گذشته رئیس کل سازمان نظام پزشکی، در گفت‌وگو با وزیر بهداشت، خواستار پیگیری و تعیین تکلیف این موضوع در جلسه دولت بود و به رغم نامه‌های متعددی که سازمان نظام پزشکی به رئیس جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور زده بود و قول مساعد هم داده بودند؛ اما متاسفانه تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ به جلسه آخر دولت در ۱۴۰۲ نرسید.

وی با اشاره به قصور سازمان برنامه و بودجه در عدم ارسال تعرفه‌های پیشنهادی به هیات دولت، افزود: عدم تصویب تعرفه‌ها قبل از پایان سال، این شائبه را دامن می‌زند که بیمه‌ها از دیر ابلاغ کردن تعرفه‌ها سودهای کلان به جیب بزنند.

لاری‌پور ادامه داد: جامعه سلامت نسبت به این موضوع نارضایتی بسیار زیادی دارد، به ویژه آن دسته از همکاران که نسخه نویس هستند. همچنین، عدم ابلاغ تعرفه‌های پزشکی، برای همکاران رشته بیهوشی و طب اورژانس که مطب ندارند و پرداخت‌های آن‌ها با تاخیر صورت می‌گیرد؛ با مشکلاتی در معیشت آن‌ها همراه است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران افزود: تعرفه‌های سال ۱۴۰۳، در حدود سه ماه قبل در شورای عالی بیمه سلامت با پیشنهاد افزایش ۴۶ درصدی به تصویب رسید و با امضای وزیر بهداشت، به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد؛ اما متاسفانه به آخرین جلسه دولت در سال ۱۴۰۲ نرسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها