رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 531242

علت افزایش قیمت سبزی

ساعت24- حدود دو هفته‌ای می‌شود که سبزی‌های برگی و برخی از صیفی جات مانند خیار رسمی و لوبیا سبز در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است. افزایش قیمتی که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران علت آن را سردی هوا و افزایش هزینه‌های تولید در گلخانه‌ها می‌داند.

اسدالله کارگر در پاسخ به این سوال که علت افزایش قیمت سبزی‌های برگی در دو هفته اخیر چیست، گفت: در فصل زمستان به علت برودت هوا سبزیجات و برخی صیفی‌جات از مناطق خاصی از کشور تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در تابستان سبزی و صیفی مورد نیاز تهران از شهرهای اطراف تهران یعنی ورامین، کرج و... تامین می شد، ولی در حال حاضر جنوب کشور تامین کننده بخشی از سبزیجات و صیفی جات مورد نیاز کشور است و بخشی دیگر نیز توسط گلخانه‌ها تامین می‌شود و طبیعتا هزینه‌ها بیشتر خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران اضافه کرد: علاوه بر جنوب اصفهان، کاشان و شهرهای شمالی تامین کننده بخشی از سبزیجات از جمله تربچه، ریحان، تره، پیازچه و اسفناج هستند که در برخی از این استان‌ها در گلخانه و در برخی دیگر کشت در فضای باز است.

وی در پایان گفت: در زمستان با افزایش قیمت مقطعی برخی اقلام مواجه هستیم اما قیمت‌ها به زودی با گرم تر شدن هوا کاهشی می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها