رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575516

چرا استیضاح وزرا فایده ندارد؟

ساعت۲۴-علی‌محمد نمازی کلید خوردن استیضاح برخی وزرا یا تغییر احتمالی آنان از سوی رئیس جمهور را بی‌فایده دانست و تاکید کرد : این دولت در انتخاب‌ نیروهای خود اشتباهاتی داشته و این امر مشخص است. از کجا معلوم که دوباره اشتباه نکند؟

html>

در روزهای اخیر شاهد بلند شدن صدا انتقاد مجلس هستیم و به نظر می‌رسد با وجود همه همسویی که بین دولت و مجلس وجود دارد، امکان سکوت برای نمایندگان در قبال شرایط و مشکلات باقی نمانده است. در میان این انتقادات آنچه بیش از همه جلب توجه می‌کند، اشاره به ناهماهنگی های دولت و عملکرد برخی وزرا است. آنقدر که حرف از سوال و استیضاح برخی از اعضای کابینه است. همزمانی خیز نمایندگان برای استیضاح برخی وزرا با شنیده شدن برخی شایعات درباره تغییراتی در دولت توسط خود رئیس جمهور اما این پرسش را به ذهن می رساند که آیا واقعا با استیضاح خاندوزی یا وزرای دیگر مشکل حل می شود؟ به خصوص اگر همچنان درگیر مذاکره باشیم و بیرون از شبکه بانکی دنیا و درگیر مسائل دیگر. همین است که برخی کارشناسان با وجود اینکه می‌دانند برخی نیروهای دولت رئیسی به قدر کافی کارآمد نیستند و ایراداتی به عملکردشان وارد است، امیدی هم به ایجاد تحول در پی استیضاح و عزل آنان ندارند.

هیات رئیسه مجلس همراهی می کند؟ / چهار وزیر هدف گذاری شده بهارستان برای استیضاح

استیضاح وزیر صمت را اعلام وصول نمی کنند/ مقاومت هیات رئیسه ، لابی سنگین اطرافیان فاطمی‌امین

اعلام زمان مطلوب برای آغاز استیضاح وزرا از سوی عضو هیات رئیسه مجلس

مثلا علی‌محمد نمازی فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: « اینکه برخی نیروهای دولت با افرادی قوی‌تری جایگزین شوند خوب است اما نمی‌توان اطمینان داشت که این تغییر فایده داشته باشد».

وی در توضیح این سخن خود گفت: «تغییر اگر با تبدیل به احسن همراه نباشد، فایده‌ای ندارد. این دولت در انتخاب‌ نیروهای خود اشتباهاتی داشته و این امر مشخص است. از کجا معلوم که دوباره اشتباه نکند و گزینه‌های جایگزینی کمکی به حل مشکلات کنند!»

این عضو شورای مرکزی کارگزاران با اشاره به اینکه ریشه مشکلات کشور در نیروی انسانی نیست که با تغییر آنها حل شود، گفت: «ما مشکلات عمدتا ساختاری و سیستمی داریم و اگر بهترین نیروها را هم بیاورند نمی‌توانند انتظارات مردم را برآورده کنند».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همین که با وجود هماهنگی و همسویی قوا مشکلات آنطور که باید حل نشده را نشانه سیستمی بودن مشکلات دانست و گفت: «اگر نیروها نیز تغییر کنند، اوضاع فرق نخواهد کرد.»

وی افزایش انتقادات نمایندگان مجلس را ناشی از بی‌پاسخ ماندن مطالبات مردم دانست و گفت: «وضعیت روز به روز بدتر شده و سفرهای مردم کوچک‌تر می‌شود. برای همین هم شاهدیم که اعتراضات افزایش یافته است».

نامه نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها